EM i begynnande höstskrud

Yngste sonen Stefan och jag hade sedan länge bestämt att det sista havsöringfisket i strömmande vatten för i år skulle förläggas till undersköna Emån. Vi skulle fiska fredagen den 20 september och åkte därför ner på torsdagskvällen för att laga till lite god mat och knäppa ett par bärs och någon god whisky. Hoppades också på att träffa några trevliga medfiskande att sitta och "surra" med på kvällen.
 
- vi bor i rum nummer 3 på 3:e våningen i stora huset med utsikt över hjorthagarna och Östersjön.
 
Vi startade vårt fiske i Stone pool på morgonen vid 7-tiden och jag hade ett nafs i min Green highlander st. 8 men är inte ens säker på vad det var för något. Det kan lika gärna ha varit en Id eller gädda. Vi såg i alla fall en del fin fisk visa sig
 
Stefan speykastar norra sidan av "Old man´s Place"
 
Här ser vi Home pool i 9 kubiks vattenföring. Som vanligt om hösten så skiner solen från klarblå himmel vilket inte är bra för fisket.
 
"Peffe" driftar en fluga i Ankarcrona pool.

Ankarcrona i fantastiskt höstljus...
 
Eftersom vi i höst för första gången fick fiska på riktigt mörker, det vill säga ända fram till kl 23 så tänkte vi köra en stund i alla fall. Tidigare har det varit förbud efter kl.19.30. Stefan hade ett högljutt påslag alldeles invid mina vadare på övre Lawson i mörkret. Gissa om jag blev rädd!! I övrigt hände inget under vår fiskedag och när dessutom en stark måne lös upp poolerna över Em så valde vi att styra kosan hemåt.
Vi syns till våren.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0