Nytt PB på Gös 4,0 kg prick !!

För nästan exakt ett år sedan den 21 juni 2011 var jag med Mange senast i Gössjön med stort "G" och fick mitt livs största Gös då på 75 cm och 3,9 kg.  Igår kväll den 19 juni 2012 kunde vi notera en finfin kväll med lite vind som vi var ganska säkra på skulle ge med sig under kvällen. Problemet denna seneftermiddag visade sig vara att få tag på betesfisk men till slut hade vi lite av varje.

Klockan 19.05 började min baitrunner att ljuda lite försiktigt och mothugget satt som en smäck och det gungade tungt i 12 fotspöt. Efter en ganska kort men hård kamp lyckades jag till slut få upp en riktigt fin gös till ytan och väl där verkar de helt tappa alla krafter. Lyckades putsa till rekordet med ytterligare 1 hg uppåt till 4 kilo blankt. Lite lättare att komma ihåg.


Mange håller upp min 4 kilos gös direkt efter håvning.

 
Och här är fångstmannen himself


Mange fick ockå en grann fisk på 2,9 kg


Tack för en skön och som vanligt trevlig kväll!

PS. F´låt att jag släppte i den svårfångade betefisken, hi hi. DS.
Trackback
RSS 2.0