Bossen är i stan´ !

I kväll smäller det !!!  Bruce Springsteen och E. Street Band är i Göteborg och spelar i kväll den 4 juli på Ullevi. Är det någon som blir förvånad om han spelar Independence day och 4:th of July Asbury Park (Sandy)?  Vi tillhör 6 av de cirka 58 000 lyckliga som har biljetter till fredagkvällens konsert. Vi åker tillsammans med sönerna och deras sambos. För egen del har jag bara några enkla önskemål på låtar som jag vill höra som inte alltid spelas och dessa är följande:

Two Hearts
Bobby Jean
Trapped
Racing in the streets....  (jag har lyckats gå fel konsertdagar !!)
Something in the night
4:th of July Asbury Park (Sandy)
Reason to believe  (tungbluesversionen)
Back in Your arms
Blinded by the light
Rosalita
Factory
Better days
Chimes of freedom
Sherry Darling
Stand on it
m.fl

Whoops, det blev visst en hel del men jag antar att varje sann Bruce fan har sin egen lista och det finns en hel skattkista att gräva ur.

PS. Naturligtvis vill jag höra Jungleland men den är väl näst intill gjuten. DS.


Bruce Springsteen & E.Street Band

Måndagen den 7 july
Fortfarande omtumlad efter den magnifika fredagskonserten på Independence day på Ullevi ska jag försöka sammanfatta mina högst personliga omdömen av konserten. Att den skulle vara jämförbar med vår första Brucekonsert lördagen den 8 juni 1985 då Bossen & Co höll på att riva Ullevi är väl att ta i. Men utöver det så är nog denna konsert en av de bättre och vitala konserter vi har sett och då har vi varit på ett tiotal i Sverige.

Bara det att starta med Born in the U.S.A. i orginalutförande fick oss båda att tappa hakan. Det började likna 1985 !!!
Bruce var på ett strålande humör och hela konserten var rena rama önskekonserten där han plockade upp lappar med önskelåtar från publiken längst fram. Kort sagt var denna konsert en enda stor fest trots att jag inte fick höra många av de låtar jag önskade innan konserten ovan. De enda på min lista som kom med var Two hearts, 4th of July, Asbury Park (Sandy) och Rosalita !!!!! (det var längesedan). På något sätt kändes detta som en "Farewellkonsert" men i tidningsintervjuer så lovade han komma tillbaka. Det är bara att hoppas.

Nedan finner ni setlisten från Fredagen den 4 Juli 2008 (Independence day)
- Men Bruce, varför kunde vi inte få Racing in the street ??????

Born In The U.S.A.
Radio Nowhere
Out In The Street
Two Hearts
The Promised Land
Spirit In The Night
Be True
4th of July, Asbury Park (Sandy)
Atlantic City
Prove It All Night
Darlington County
Because The Night
Cadillac Ranch
Livin' In The Future
Mary's Place
Independence Day
This Hard Land
The Rising
Last To Die
Long Walk Home
Badlands

Hungry Heart
Seven Nights To Rock
Born To Run
Rosalita
Dancing In The Dark
American Land

Och här kommer setlisten från Lördagen den 5 Juli 2008, den gick vi inte på och alla ni som säger att andra kvällen alltid är bäst så passade fredagens låtval mig bättre. Visst, ni fick Twist and shout, Bobby Jean och Drive all night.

Night
No Surrender
Lonesome Day
Hungry Heart
Summertime Blues
The Promised Land
Backstreets
Roulette
Darkness On The Edge Of Town
Janey Don't You Lose Heart
Waitin' On A Sunny Day
Working On The Highway
Because The Night
She's The One
Livin' In The Future
Mary's Place
I'm On Fire
Drive All Night  (Tour Premiere)
The Rising
Last To Die
Long Walk Home
Badlands

Girls In Their Summer Clothes
Thunder Road
Born To Run
Bobby Jean
American Land
Twist And Shout

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0