Havsöringsfiske Nordnorge 2010

Här kommer en liten rapport från Nordnorge då vi var ute efter havsöring mellan den 18/8 - 26/8. Vi, det är det vanliga gänget Bobbo, L-G, Rolle och jag. Älven visade sig vara riktigt låg när vi kom fram, inte mer än ca. 7m³/sek vilket är väldigt lite. Förra året vid ungefär samma tid gick älven med 25 m³/sek. Trots allt visade det sig att älven höll gott om nystigen fisk som dock var lite skyggare än vanligt. Det var svårt att komma till tals med dem före mörkrets inträde men då jäklar ! Nedan kommer lite bilder från resan.
De största fiskarna denna gång blev enligt nedan och dessvärre saknas bilder på Bobbos lax och Rolles öring.

Bobbo   Lax 13,2 kg
Rolle     Havsöring 6,5 kg
Jag       Havsöring 5,0 kg


Arjeplogsfjällen



Här står öringarna.....



Jaktredskap för öring och lax, spö Sage G3 14 fot #9-10 och Loop 3W
apterad med flytklump 38 gram.



Favoritkulpen



Laxhane 1,7 kg



Samma fisk


Mitt nya rekord på havsöring i Norge 5,0 kg och 78 cm



Fin fisk men trött fiskare!!! Mitt i natten kl. 03.15


Havsöringsstryk


På spaning efter örret och lax



Från vänster L-G, Bobbo och Rolle



Ännu en fin stryka


Gångbro över själva älva


Flygbild över Luleå skärgård

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0