Drömlaxen 2007


image18                       

Hösten 2007 åkte vi till Nordnorge för att fiska framförallt havsöring.
Vi, det är Örjan, Bobbo, L-G och jag.
Vi hade några fantastiska fiskedagar och nätter som jag sent ska glömma. Första kvällen fick jag en fin laxhane på 4,7 kg och dag två en blank havsöring på 2,8kg. Dag 3 kom det efterlängtade hugget med stort "H" !!!
Efter en kamp på nästan 30 minuter lyckades jag med hjälp av Örjan landa min första blanka storlax, en fet hona på 107cm med en uppskattad vikt på 10,2 kg !!!!

image3        
Lax 4,7 kg
image17
  
Havsöring 2,8 kg

image5
Blank laxhona 107 cm, 10,2kg


Kommentarer
Postat av: Magnus

Ahh, de är för granna de där silvertorpederna!!

2008-01-10 @ 08:37:49
URL: http://promisedland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0