Göran Ulfsparre har gått ur tiden

Med stor saknad kan jag konstatera och meddela att Göran Ulfsparre har lämnat oss och sin kära å Emån för gott.

 

Jag kan inte annat än att känna en stor saknad av denne man som jag personligen träffat många gånger sedan 1984 då jag fiskade på Em första gången. Samtidigt är jag glad att ha träffat denne engagerade och trevlige man som gjorde allt för sina havsöringar och fiskegäster på Ems herrgård. Det har blivit många trevliga och givande samtal med Göran genom åren vid fiskestigarna runt Em. Det blir tungt att vandra vid Emåns stränder i fortsättningen. Det är bara att hoppas att någon yngre tar vid där Göran slutade.

 

Med stort engagemang och stark hand har han även styrt Gustaf Ulfsparres stiftelse till sin fars Gustafs ära och medverkat till att flera vandringsvägar för havsöringen i Emån har kunnat öppnas.

 

Vila i frid Göran

Jag vill även passa på att sända familjen en tanke.

 

Göran gör "Victorytecken"  vid Emsfors kraftstation
Bild lånad från www.gustiftelse.se
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0