Ny vadarjacka !

Har under några dagar varit drabbad av det återkommande förb......de ryggskottet så jag tyckte jag kunde trösta mig med att köpa en ny vadarjacka. Min nuvarande "Vision-skit-jacka" har varit totalt kass sedan jag köpte den.
Efter en liten lätt regnskur så har den sugit åt sig så mycket vatten den orkar. Det är till och med så att om man vadat så pass djupt att jackan kommer i kontakt med vatten så har den inom några minuter dragit åt sig vatten ända upp till axlarna. Det är väl ändå inte tanken !!  Så, köp inte en Vision vadarjacka. Efter en liten marknadsundersökning bland fiskekompisar så har det rekommenderats Simms, Patagonia och Loop.

Mitt val föll på en Loop Opti i en vågad modefärg "Orange" eller kanske mer åt Terrakottahållet. Den verkar i vilket fall som helst mycket välgjord och sömmar mm. är tejpade så den bör hålla tätt. Det återstår att se. Hursomhelst så känns det redan bättre i ryggen.

  
- Visst är den coool ?!                                                              Smidig ficka för verktyg mm.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Ja, jag tycker att den "vågade" färgen var helt perfekt! Snyggt!

2009-10-25 @ 13:53:40
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Farsan

Tack min son , tack!

Kände att nu får det bli ett slut på de uniformsklädda flugfiskarna runtom våra vatten. Vi är väl för böveln inga gerillasoldater????

2009-10-26 @ 08:49:22
Postat av: Magnus

Hoppas att du inte betalde mer än 2800 för den bara ;)

2009-10-26 @ 15:34:06
URL: http://promisedland.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Farsan

Magnus,

Jag pröjsade 1500:- och det är billigast i Sverige. Jag kan nog fixa en utifall du behöver....



//P

2009-10-30 @ 16:04:42
Postat av: Farsan

Den finns i flera färger, Se denna webbadress http://www.dan-tackel.com/product.asp?product=1454



//P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0