Månadens låtar-April 2008

Vi skriver idag tisdagen den 15 april och kära hustrun fyller år, hipp hipp hurra!!! Därför lägger vi ut hennes favoritlåt med Eric Clapton - "Don´t think twice it´s alright" skriven av Bob Dylan och framförd på en välgörenhetskonsert där Bob Dylan firades för sina 30 år som artist. En fantastisk version.....




När vi nu ändå håller på så tar vi en rackarrökare med Gary Moore från Montreaux Blues Festival. Spänn fast säkerhetsbältena och lyssna till "Still got the blues for you".




Jag kan inte hjälpa det men denna månad får det även bli två låtar med "Bossen" Bruce Springsteen. Den första är Bob Dylans fantastiska Chimes of freedom tillsamman med Tracy Chapman, Sting, Peter Gabriel m.fl som jag inte känner igen. Men lyssna på denna fantastiska version.....

 


DANNY FEDERICI IS BACK !!!!!!
Efter detta tror och hoppas jag att ni orkar lyssna även på Sandy (4:th of July Asbury Park). Danny Federici is back in town!!! Han har klarat den första behandlingsfasen av sin cancersjukdom. Han ser piggare ut än vanligt och vi får bara hoppas att det håller i sig. E. Street Band och dess fans behöver brother Danny..


Kommentarer
Postat av: Magnus

hehe, tuffa låtar... Gratta mamma ordentligt från mig sen ikväll också. Så kommer vi på lördag sen =)

2008-04-15 @ 14:37:19
URL: http://promisedland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0